Inhoud portfolio

Casus kledingkast

 

Opdracht: kledingkast organiseren
Doel: rust en overzicht creëren in kledingkast met alleen kleding wat je daadwerkelijk draagt en blij van wordt.

Plan van aanpak (duur ca. 4,5 uur):

  • kleding sorteren
  • kijken wat moet blijven en wat weg kan
  • kledingkast (her) indelen/ organiseren
  • vouwmethoden oefenen tegelijkertijd

Wat heeft het haar allemaal opgebracht:

  • inzicht in wegdoen en bewaren
  • een nette, rustige kast
  • overzicht in haar kast, in één oogopslag zien wat het is en wat je hebt liggen
  • duidelijkheid in wat je nog nodig hebt en wat juist niet!
  • een kast die netjes blijft door overzicht en motivatie
  • geen onnodige prikkels en/of frustraties meer
  • plezier in je kast met vouwen en kast inruimen
  • tips hoe je het netjes houd

Tijdens:

Resultaat:

Review:

Ik ben super blij met de hulp die ik gekregen heb van Erika met het inrichten van onze kledingkast.
We zijn begonnen met het sorteren van de kleding. Erika stelde kritische vragen en zo kreeg ik inzicht in wat ik weg wilde doen en wat ik wilde bewaren. Ze leerde mij nieuwe manieren van opvouwen en opbergen. Ik pak nu veel makkelijker iets uit de kast en la. In één oogopslag zie ik wat ik heb en waar het ligt. Ik moest even wennen, ik dacht, wat een gedoe om een onderbroek tot een pakketje te vouwen... nu heb ik er lól in! Het lijkt in het begin meer werk, maar uiteindelijk wordt het makkelijker om op deze manier je kast netjes en overzichtelijk te houden. Ik kan het iedereen aanraden om de hulp van Erika in te schakelen!

Zonder de hulp van Erika was onze kast niet zo overzichtelijk geworden!!

Anine Oosterbroek


Casus stressvrij verhuizen en ontspullen

 

Opdracht: ontspullen garage naar 1/3 spullen en de planning van de verhuizing
Doel: motivatie en hulp bij overzicht bewaren ontspullen garage en het ontlasten rondom verhuizing

Plan van aanpak (2-wekelijks contact over voorbereiding en planning + 1 avond voor de schuur):

Schuur

  • schuur ontspullen, we beginnen met categoriseren (weg, afval, blijven)
  • spullen die blijven, sorteren en meteen in dozen voor de verhuizing
  • ToDo-lijst maken met wat er nog moet gebeuren en wat er nog verkocht of weggebracht moest worden

Planning verhuizing

  • informatie over het ontspullen, inpakken, de volgorde en het vervoeren van spullen
  • planning regelwerk voor de verhuizing
  • planning inpakken voor de verhuizing
  • elke 2 weken een ToDo-lijst voor ieder persoonlijk met actiepunten met wat er nu aangepakt of gedaan moet worden
  • live of telefonisch update actielijst en vragen (2-wekelijks)
  • tips over indelen kasten meegegeven nieuwe woning

Wat heeft het ze allemaal opgebracht:

  • in één avond schuur klaar op wat actiepunten na
  • vermindering van spullen schuur
  • duidelijkheid in wat er moest gebeuren en wanneer
  • op tijd alles geregeld
  • stressvrij en zorgeloos verhuisd
  • tips voor indeling kasten nieuwe woning


Geen foto's aanwezig

Review:

Erika heeft ons met veel passie geholpen in de voorbereiding van onze verhuizing.
Erika had een luisterend oor voor onze wensen en sloot haar begeleiding hierbij aan.
De kennis, kunde en tips die zij met ons deelde waren zeer helpend. Dit samen met een duidelijke planning en ToDo lijstjes maakte dat het moment van verhuizen zonder stress verliep.

Het was een hele stap om Erika te vragen ons te helpen in de voorbereidingen van onze verhuizing.
Je geeft iemand toch een inkijk in je leven wat vaak erg persoonlijk is.
Maar door de prettige communicatie, openheid en humor van Erika zelf was dit ongemakkelijke gevoel al snel weg.

Anoniem


Casus rust & overzicht

 

Opdracht: chaos in hoofd en huis van een getrouwde, werkende moeder met 3 kinderen
Doel: rust en overzicht creëren in zowel huis als hoofd

Plan van aanpak in 2 sessies van 3 uur
1e sessie: woonkamer met speelhoek ordenen
2e sessie: structuur, gepland huishouden en dagelijkse routines aanbrengen

Wat heeft het haar allemaal opgebracht:

Bij sessie 1

  • ze hoeft niet eerst meer op te ruimen voordat ze gaat schoonmaken
  • ze is niet de hele dag rommel aan het verplaatsen
  • ze hoeft zich niet meer te schamen bij onverwacht bezoek
  • ze houdt tijd over
  • het geeft rust in haar hoofd
  • de kinderen weten weer wat voor speelgoed ze hebben
  • de kinderen hebben overzicht, hoe ze het op moeten ruimen 

Bij sessie 2

  • de conclusie is geworden dat ze nu veel tijd over houdt voor leuke en andere belangrijke dingen.
  • ze hoeft niet meer na te denken, alles is gestroomlijnd
  • het geeft haar rust in haar hoofd
  • geen gevoel van tijd te kort
  • geen chaos meer in het huishouden
  • goede leer gewoontes voor de nieuwe generatie

Ze is er nog niet, in 2 sessies hebben we in ieder geval een flinke boost kunnen geven. Ze gaat zelf verder aan de slag met het opruimen van andere kasten. Ook moet ze met haar gezin de routines 'eigen' maken zodat het allemaal geautomatiseerd gaat straks. Ze is gemotiveerd en vol goede moed! Ik vond het een ontzettend leuk project! Op naar de volgende uitdaging!

Voor:

Resultaat:

Review:

Ik heb de samenwerking met Erika als erg prettig ervaren. Het voelde ook echt als een samenwerking.
In praktische zin zijn we aan de slag gegaan. Erika weet van aanpakken, wat ik erg fijn vond.
We hebben open met elkaar kunnen praten, o.a. over waar ik tegenaan loop.
Erika luistert goed en vraagt ook door zodat ze een goed beeld heeft.
We hebben alles doorgelopen rondom structuur en tijdsplanning. We hebben ochtend-, middag- en avondroutines opgesteld, waar ik gelijk mee aan de slag ben gegaan. Wat een fijne ervaring was dit. 
Ik ben Erika dan ook erg dankbaar voor de tijd die ze bij mij is geweest. 

Op naar meer rust en ruimte in hoofd en huis!

Lianne